Działanie systemu z perspektywy mieszkańca
Mieszkaniec widzi problem
To może być palenie śmieci przez sąsiada, połamana ławka w parku lub zgłaszanie utrudnień architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami. Każda gmina decyduje indywidualnie jakie kategorie zgłoszeń są dostępne dla mieszkańców.
Mieszkaniec zgłasza problem
Zamiast skomplikowanej procedury kilkoma kliknięciami mieszkaniec może wysłać do urzędu krótką informację o istniejącym problemie z dokładną lokalizacją, opisem czy dokumentacją fotograficzną.
Mieszkaniec monitoruje postęp
Po zgłoszeniu problemu mieszkaniec ma możliwość śledzenia postępu w danej sprawie, widzi która komórka się tym zajmuję i jaki jest status zgłoszenia.
Działanie systemu z perspektywy samorządu
Prosta komunikacja
Bez zbędnej procedury mieszkaniec zgłasza do urzędu problem, propozycję lub pytanie z dokładną lokalizacją, opisem i dokumentacją fotograficzną.
Oszczędność czasu
Dzięki automatycznemu przydzielaniu zgłoszeń ta informacja natychmiast trafia do odpowiedniej jednostki lub komórki w urzędzie, która jest o tym fakcie powiadamiana poprzez mail lub SMS.
Wzrost efektywności
System organizuje i porządkuje wszystkie działania związane z obsługą zgłoszeń w urzędzie. Pozwala w sposób efektywny nadzorować pracę podległych jednostek i obserwować ich postępy w pracy.